Fotografia biznesowa, wizerunkowa i korporacyjna
Zdjęcia biznesowe i Portrety
Wiemy, że nie jesteś modelem i prawdopodobnie nie lubisz jak ktoś robi Ci zdjęcia. Na każdej sesji biznesowej słyszmy to wiele razy. Nie obawiaj się – na naszych sesjach panuje luźna atmosfera, włączamy muzykę i tworzymy naturalne, profesjonalne zdjęcia. A nasi „modele” zawsze wychodzą z sesji uśmiechnięci 🙂
Najczęściej fotografujemy w firmie klienta – urządzamy tam małe studio i każdą fotografowaną osobę „pożyczamy” tylko na kilkanaście minut. Jeśli w firmie nie ma odpowiedniego miejsca to robimy zdjęcia w studio lub w dowolnej innej lokalizacji, również w plenerze.
W zależności od zastosowania fotografujemy ludzi na jednolitym (najczęściej neutralnym szarym) tle lub też wykorzystujemy biura jako tło. Poniżej prezentujemy różne rodzaje zdjęć (zwróć uwagę na otoczenie modela).
Portrety biznesowe, wrocławskie firmy wiedzą że warto
Fotografia biznesowa to szczególny rodzaj portretu. Jej zadaniem coś więcej niż pokazanie wyglądu człowieka na określonym stanowisku, lub trudniącego się daną profesją. Dobrze wykonane zdjęcia portretowe na potrzeby firmowe dokładają istotna cegiełkę w budowie efektywnego biznesowo wizerunku firmy.
Twoja zdjęcia biznesowe – jak cię widzą, tak cię piszą
Czy potencjalny klient lub dostawca musi wiedzieć, jak wygląda prezes firmy, kadra zarządzająca i pracownicy, by skorzystać z oferowanych usług? Teoretycznie nie, jednak badania pokazują, że firma „z twarzami” jest odbierana jako bardziej wiarygodna i budząca zaufanie.
Portret właściciela firmy świetnie uzupełnia zakładke „O Nas” na stronie internetowej firmy, w folderach reklamowych czy podczas prezentacji handlowych. Wbrew pozorom anonimowość nie jest trendy, ludzie chcą wiedzieć i widzieć, z kim przyjdzie im prowadzić biznes lub pracować. Tu, gdzie pierwsze wrażenie „robi”strona internetowa, fotografia biznesowa ma bardzo dużą rolę do odegrania.
Sesja wizerunkowa – za i czy są jakieś przeciw?
Fotograficzna sesja wizerunkowa to niedoceniony sposób na promowanie swojego wizerunku – to bez szukania profesjonalnego studia. Wykonujemy zdjęcia biznesowe w dowolnym miejscu miasta Wrocław. Sesja zdjęciowa – wizerunkowa najlepiej wychodzi i zyskuje na autentyczności gdy odbywa się w „naturalnym” środowisku, w firmie, w miejscu pracy, choc może tez se udać w studiu fotograficznym na neutralnym tle.
Pamiętajmy, że przypadkowe, wygrzebane w domowym archiwum zdjęcia, raczej nie pokażą charyzmy i profesjonalizmu, który cechuje poszczególne osoby. Potrzebna jest fotografia wizerunkowa, czyli taka, która zbuduje markę osobistą na podstawie zdjęcia, podkreśli osobowość i zachęci do kontaktu. Dobrym zabiegiem jest powiązanie takiej fotografii z notatką „O mnie”, w której znajdzie się bezpośredni mail lub numer telefonu. Fotografia biznesowa to najczęściej zdjęcia portretowe, ale nie tylko. Często fotografuje się kadrę kierowniczą i pracowników w ich miejscu pracy.
Fotografia biznesowa – nie tylko na strony internetowe
Zdjęcie biznesowe zwykle trafia na firmową stronę www, ale to niejedyne miejsce, w których można je sensownie umieścić. Niegdyś trafiały jeszcze do papierowych folderów, ale te powoli są wypierane przez media elektroniczne i to na nich warto się skupić. Fotografia wizerunkowa, w tym fotografia portretowa, dobrze przyjmuje się w firmowych social media np. na swoim profilu w LinkedIN , Facebook lub użyta do promocji wydarzeń firmowych. Wizerunkowe zdjęcie pracownika nadaje firmie autentyczności, a samemu pracownikowi ubogaca profil (gdy jest dobrze wykonane np. przez Photez.pl 😉 )
Stopka mailowa to kolejne miejsce, którym warto umieścić zdjęcie nadawcy. Mail staje się przez to bardziej osobisty, a czytająca go osoba ma wrażenie, że zna osobiście nadawcę. Ten prosty zabieg znacznie ułatwia i ociepla kontakty biznesowe. Swego rodzaju nowością jest umieszczanie fotografii biznesowych na wizytówkach. Niegdyś celowali w tym przede wszystkim osoby wykonujące wolne zawody, dziś wizytówka bez fotografii wydaje się wręcz niepełna.
Komu i kiedy przydadzą się zdjęcia biznesowe?
Zdjęcia biznesowe powinny oddawać osobowość osoby fotografowanej. To coś więcej niż zwykłe zdjęcie do dowodu osobistego. To fotografia mająca ukształtować wizerunek, wbić się w pamięć i przede wszystkim sprawić, że nazwisko będzie kojarzone z konkretnym człowiekiem.
Są osoby, które przed obiektywem aparatu czują się jak ryba w wodzie, są i takie, które natychmiast się spinają i zachowują nienaturalnie. Przy wykonywaniu fotografii biznesowej potrzebna jest równowaga między obiema postawami. Ma być na luzie, ale jednak z pewną dozą powagi. Z uśmiechem, ale nie rozbawieniem. Niby nietrudne, ale i niełatwe. Przy tym wszystkim zdjęcia muszą po prostu dobrze wyglądać, być ostre, odpowiednio oświetlone, skadrowane.
Takiego zadania nie powinno się polecać przypadkowej osobie z aparatem. Tym bardziej do zrobienia zdjęć biznesowych nie powinno się używać telefonów komórkowych. Tu potrzebny jest profesjonalista robiący zarówno zdjęcia studyjne, jak i plenerowe (Sprawdź ofertę: www.photez.pl), który zadba o odpowiednią atmosferę w czasie sesji oraz późniejszą obróbkę zdjęć.
Zapraszamy do obejrzenia przykładu sesji biznesowej z branży prawnej – wykonanej dla opolskiej Kancelarii Dyja >>